هر‌آنچه در مورد انتقال سند خودرو باید بدانید

هر‌آنچه در مورد انتقال سند خودرو باید بدانید

زمانی ‌که خودرویی را از فرد دیگری خریداری می‌کنید، باید انتقال سند خودرو را بدون فوت وقت انجام دهید. هرگونه تعلل و ایجاد وقفه میان زمان خرید و انتقال سند، زمینه‌ساز مشکلات فراوان هم برای خریدار و هم برای فروشنده است. اما مراحل این انتقال چیست؟

تهیه و عقد قرارداد:

در این قرارداد بایستی مشخصات کامل طرفـــــین ، همراه با مشخصات خودروی مورد معامله به‌طور کاملا شفاف و دقیق نوشته شود. شاید فکر کنید که ذکر مدل سال تولید، رنگ و پلاک‌خــودرو کافی است؛ اما باید بگوییم که علاوه بر آنـها باید بنزینی یا گاز سوز بودن ماشین ، شماره شاسی و بـــدنه تمام وسایل موجود درون خودرو مثل روکش صندلــــــی ضبط و باند یا هر چیز دیگر، میزان باقی‌مانده از بیمه ماشین همراه با تخفیف آن، میزان کارکرد خودرو و هرآنچه که به مشخصات اتومبیــــل مورد معامله مربوط می‌شود را باید قید کرد.

تعویض پلاک

پس از منعقد کردن قرارداد، نـوبت به تعویض پلاک می‌رسد؛ خریدار و فروشنده باید به یکی از مراکز تعویض پــلاک موجود در سطح شهر مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک لازم، نسبت به تعویض پلاک خودرو اقدام کنند.

مراجعه به دفتر اسناد رسمی

حال نوبت به مراجعه به یکی از دفاتر اسنادرسید و انتقال سند قطعی خودروی مورد معامله می‌رسد. به خاطر داشته باشید شناسنامه یا همان برگ سبز ماشین، ضروری‌ترین و مهم‌ترین مدرکیاست که در پروسه خرید و فروش خودرو از نیروی  انتظامی دریافت می‌کنید و سند قطعی مالکیت شما استاگر ســند رسمی به نام  فروشنده بماند تخلفات صـــورت گرفته به نام آن شـخص ثبت می گردد.

 

پیشنهاد میشود که مطلب نکات ضروری در انتقال سند خودرو را مطلعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

.