استعلام-بیمه-خودرو

چطور استعلام بیمه خودرو بگیرم ؟

هر زمان که اقدام به خرید خودرویی جدید کردید، اولین اقدامی که بایستی در این زمینه انجام دهید، استعلام بیمه خودرو است. این کار باعث می شود تا از صحت بیمه نامه و همچنین سوابق بیمه ماشین اطمینان حاصل کنید. ما در این مطلب از مرکز خرید ماشین تصادفی در تهران، تصمیم داریم در رابطه با نحوه استعلام بیمه خودرو اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

 

روش عمومی استعلام وضعیت بیمه نامه

برای دریافت استعلام بیمه خودرو روش های بسیاری وجود دارد. برخی از افراد به تازگی برای دریافت این اطلاعات به سایت رسمی بیمه مرکزی مراجعه می کنند. این کار بسیار ساده است، کافیست تاریخ شروع و پایان بیمه نامه به همراه کد یکتای خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید و از طریفی دیگر، اطلاعاتی نظیر شماره پلاک، شماره موتور، عدد یا شماره شاسی، شماره VIN، کد ملی، نام شرکت بیمه و شماره بیمه‌‌ نامه را نیز در بخش های بعدی اضافه کنید. نگران دریافت این اطلاعات نباشید، زیرا تمامی آن ها روی کارت ماشین یا برگ سبز خودرو درج شده است.

 

انواع استعلام بیمه خودرو

انواع-استعلام-بیمه-خودرو

حال که تا به این قسمت دانستید که استعلام بیمه خودرو چیست و روش عمومی دریافت آن به چه صورت است، در این بخش قصد داریم انواع روش های استعلام بیمه خودرو را برای شما شرح دهیم.

 

1. استفاده از روش سنهاب بیمه مرکزی

یکی از روش هایی که سازمان بیمه مرکزی در اختیار افراد قرار می دهد تا با کمک آن به بیمه خود بپردازند، استفاده از سامانه سنهاب است. با مراجعه به سامانه سنهاب می توانید اطلاعاتی نظیر سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغ پرداختی خسارت و زمان انقضای بیمه‌ نامه را مشاهده کنید.

برای مشاهده این موارد به همراه استعلام بیمه، نیاز به وارد کردن اطلاعاتی دارید که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم. پس از این که داده های مورد نیاز را در فیلدهای مشخص شده قرار دادید، ثبت درخواست را انتخاب کنید تا کد تاییدیه برای شما ارسال شود. پس از وارد کردن کد تایید، می توانید به اطلاعات بیمه خود دسترسی پیدا کنید.

 

2. درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

استعلام بیمه از روش مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند نیز امکان‌پذیر است. برای استفاده از این درگاه کافیست اطلاعاتی مانند شماره موتور، شماره شاسی، VIN، شماره بیمه‌نامه، شماره پلاک، کد ملی و شرکت بیمه را با خود به همراه داشته باشید. در نظر داشته باشید که هزینه استعلام بیمه خودرو در تمامی روش ها برابر با صفر است.

 

3. استعلام بیمه خودرو با استفاده از کد ملی

استعلام بیمه خودرو با کد ملی یکی از روش های رایج دریافت اطلاعات در رابطه با بیمه است. با استفاده از کدملی می توانید به سامانه سنهاب مراجع کرده و سپس استعلام بیمه خودرو را انجام دهید. با استفاده از کدملی می توانید اطلاعات بیمه شخص ثالث را از زمان تمدید مشاهده کرده و همچنین میزان تخفیفات را نیز بررسی کنید.

 

4. استعلام بیمه خودرو با استفاده از شماره پلاک

استعلام بیمه خودرو با پلاک نیز دیگر روش رایج دریافت اطلاعات در رابطه با سابقه بیمه خودرو است. با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت و وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره موتور، شماره شاسی، VIN، شماره بیمه‌نامه، شماره پلاک، کد ملی و شرکت بیمه، می‌توانید استعلام بیمه خودرو خود را دریافت کنید.

نکته: لازم نیست زمان وارد کردن شماره پلاک، سری پلاک یا شهر را وارد کنید. یعنی تنها می بایست قسمت عدد و حرف پلاک را پر کنید. مثلا اگر شماره پلاک ماشین 179ص15 است، اول باید شماره ۳ رقمی یعنی 179 را بنویسید و بعد حرف «ص» و بعد عدد 15 را وارد کنید.

 

راهنمای مشاهده سریع سوابق بیمه

راهنمای-مشاهده-سریع-سوابق-بیمه

با توجه به این که ما 4 روش مختلف را برای استعلام بیمه خودرو به شما معرفی کردیم، اما باز هم روشی دیگر در این بین وجود دارد که به عنوان روش مشاهده سریع سوابق بیمه معرفی می شود. شما می توانید از سایت ازکی برای مشاهده سریع سوابق بیمه خود استفاده کنید. برای انجام این کار کافیست یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

  1. در روش اول ابتدا اسم شرکت بیمه، شماره بیمه ‌نامه، شماره تلفن همراه و کد ملی را وارد می کنید تا وضعیت بیمه نامه شما رویت شود.
  2. در حالت دوم می توانید از کد یکتا یا کد ملی برای مشاهده وضعیت بیمه نامه خود استفاده کنید. بیمه نامه های جدید به تازگی در همان وقت ابتدایی کد یکتا را ارائه می دهند. با استفاده از این کد دیگر نیازی نیست اطلاعاتی مانند شماره بیمه نامه یا شماره شاسی را وارد کنید.

 

روش ‌های دیگر برای استعلام و دریافت سوابق بیمه‌ نامه ماشین

اگر تا به این قسمت، روش های معرفی شده برایتان کاربردی نبود، در این بخش قصد داریم دو روش دیگر برای استعلام بیمه خودرو را در اختیار شما قرار دهیم. شما علاوه بر استفاده از سایت بیمه مرکزی که روشی که در ابتدا ذکر شد، می توانید این دو روش را نیز ضمیمه کار خود کنید:

  • بیمه گذاران می توانند از طریق دوربین تلفن همراه یا تبلت خود، رمزینه QR که در سایت بیمه مرکزی قرار دارد، اسکن کرده و استعلام سوابق بیمه خود را مشاهده کنید.
  • شما همچنین می توانید از نرم افزارهایی مانند “دولت همراه” برای دریافت سوابق بیمه استفاده کنید.

سوالات متداول در خصوص استعلام بیمه خودرو

آیا می توان از طریق اپلیکیشن ها به بررسی سوابق بیمه پرداخت؟

شما می توانید با نصب اپلیکیشن دولت همراه به بررسی سوابق بیمه خود بپردازید.

آیا استعلام بیمه خودرو با استفاده از کد ملی امکان پذیر است؟

این روش امکان پذیر بوده و یکی از رایج ترین روش های استعلام بیمه خودرو است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

.