مشخصات-ماشین-تصادفی

چگونه بفهمیم ماشین تصادفی است؟

همانطور که می‌دانید، بازار خرید و فروش ماشین های تصادفی بسیار رونق یافته است و افراد متعددی در این زمینه مشغول به کار هستند. اما بعضی از مشتری ها ممکن است با خود بپرسند چگونه بفهمیم ماشین تصادفی است؟ لذا باید بگوییم مشخصات ماشین تصادفی بسیار واضح بوده و با اگاهی از آن ها می توانید به راحتی ماشین های تصادفی را از دیگر خودرو ها تشخیص دهید‌. اگر می خواهید با نشانه ماشین تصادفی بیش تر آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

 

بررسی نحوه تشخیص ماشین تصادفی

اگر می خواهید به خرید فروش ماشین تصادفی بپردازید، باید به خوبی تشخیص دهید که این ماشین تصادفی است یا خیر. علائم و مشخصات ماشین تصادفی عبارت اند از:

1. رنگ خودرو

اولین نکته ای که در خرید ماشین ها باید به آن توجه داشته باشید، رنگ خودرو مد نظرتان است. خودرو های تصادفی معمولا کل بدنه شان رنگ می شود تا ظاهر ماشین به حالت قبل خود بازگردد. اما بسیاری از افراد ممکن است ندانند چگونه باید تشخیص داد یک خودرو رنگ شده است یا خیر.

به همین خاطر باید بگوییم اگر تفاوت درجه رنگ را در بدنه خودرو مشاهده کردید، باید مطمئن باشید خودرو تصادفی بوده و مجددا رنگ شده است. همچنین انعکاس نور در بخشی از بدنه خودرو، نشان از رنگ شدن آن خواهد داشت که دانستن این موضوع به دور از لطف نخواهد بود.

2. سقف خودرو

از-طریق-سقف-خودرو-میشه-تصادفی-بودن-آن-را-تشخیص-داد

از مهم ترین نشانه تصادفی بودن ماشین می توان به اسیب دیدگی سقف خودرو اشاره کرد. سقف خودرو معمولا نقطه حساسی در ماشین می باشد و اگر خودرو چپی یا تصادفی باشد، می توان آن را از سقفش تشخیص داد. زیر نوار دور درهای خودرو پرس هایی توسط کارخانه ماشین سازی صورت می‌ گیرد که به هنگام تصادف این پرس ها از بین می روند.

در بعضی اوقات ممکن است تعمیرکاران پرس مشابه ایجاد کنند که با پرس های اصلی بسیار تفاوت خواهد داشت و می توان تقلبی بودن آن ها را تشخیص داد. اگر می خواهید از تصادفی بودن یک خودرو مطمئن شوید، می توانید این موضوع را مورد بررسی تان قرار دهید.

3. زنگ زدگی

یکی از راه های تشخیص تصادفی بودن ماشین، توجه به زنگ زدگی در آن می باشد. معمولا خودرو هایی که تصادف می کنند باعث از بین رفتن لایه هایی در بخش بدنه می شوند و این موضوع سبب می گردد تا خودرو دائما زنگ بزند.

به همین خاطر، می توانید بدنه خودرو را با دقت مورد بررسی قرار دهید و از زنگ زدگی آن مطمئن شوید. شما می توانید پیج های خودرو را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید این قطعات دچار زنگ زدگی نشده اند.

4. بتونه کاری

از دیگر روش های تشخیص خودرو تصادفی، بتنه کاری در آن است. اگر از بتنه به مقدار بسیار زیادی در بدنه خودرو استفاده شود، باید بدانید تعمیرکار با این روش قصد پر کردن و تعمیر فرورفتگی ها را داشته است.

در بعضی مواقع ممکن است خودرو را به مقدار کمی بتن کاری کنند که این موضوع می تواند برای رفع زنگ زدگی صورت گیرد و نباید بر روی آن حساس شد. بتنه کاری را می توان با استفاده از یک آهنربا به خوبی مورد تشخیص قرار داد.

5. خرابی در قسمت شاسی ماشین

یکی از علائم تصادفی بودن خودرو، خراب شدن شاسی آن می باشد. برای تشخیص فاصله سر شاسی ها، می توان خودرو را بر روی چاله قرار داد و این موضوع را به راحتی تشخیص داد. همچنین توجه داشته باشید خودرو های تصادفی معمولا در حرکت مشکل دارند که این موضوع کاملا قابل تشخیص خواهد بود.

6. ایجاد صدای اضافی در خودرو

ایجاد-صدای-اضافی-در-خودرو-دلیل-تصادفی-بودن

اغلب خودرو های تصادفی در قسمت جلوبندی مشکل دارند و این موضوع باعث می شود تا صداهای اضافی در خودرو ایجاد گردد. اگر به هنگام حرکت خودرو متوجه سر و صداهای بیش از اندازه در ماشین شدید، می توانید به تصادفی بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای اگاهی از دیگر نشانه تصادفی بودن خودرو با ما همراه بمانید و مطالب را دنبال کنید.

7. فاصله زیاد میان بخش های مختلف خودرو

همان گونه که می‌دانید، بخش های مختلف خودرو می بایست از فاصله مناسبی با یک دیگر قرار گیرند و اگر فاصله میان آن ها زیاد باشد، باید به تصادفی بودن خودرو شک کرد. لذا خواهشمندیم تا به هنگام بررسی نشانه های خودرو تصادفی حتما به این مورد توجه داشته باشید.

8. چک کردن زیر خودرو

اگر می خواهید به خرید خودرو بپردازید، می بایست به چک کردن زیر خودرو بپردازید. خودرو های تصادفی معمولا از زیر و صندوق خود مشخص می شوند. برای این اقدام می توانید خودرو را بر روی چاله قرار دهید و زیر آن را با دقت چک کنید.

 

سخن پایانی

با بررسی علائم ماشین تصادفی می توانید سریعا آن را تشخیص دهید و در صورت تمایل به خریداری ماشین از مراکز مربوط بپردازید‌‌. به همین خاطر، در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با پاسخ سوالاتی همچون چگونه بفهمیم ماشین تصادفی یا چپی است؟ و تشخیص ماشین چپی آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به همه چیز درباره خرید ماشین تصادفی برطرف کرده و در صورت تمایل به خریداری آن بپردازید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

.